1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 572  تاريخ مخابره خبر:  ۲۷/۱۱/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138311272000  ساعت مخابره خبر: ۰۹:۰۰:۲۲
    ۱۳۸۳/۱۱/۲۷                              تاريخ نشر خبر :  
 

توصيه  محمدمهدي حيدريان به فيلمسازان براي جشنواره  بيست وچهارم فيلم فجر

بكارگيري هنروحضور انديشه با دقت بيشتر و توجه به معنا، يك وجه  شاخص و مشخص در فيلم هاي امسال بود.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، محمدمهدي حيدريان، معاون امور سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اين مطلب درباره  جشنواره  بيست وسوم فيلم فجر گفت: جشنواره امسال يك ويژگي مشخص و بارز داشت و آن تغييري است كه در فيلم ها و نگاه كارگردانان صورت گرفته و در حال ايجاد است. وي اين تغيير نگاه را بهاي بيشتر دادن به محتوا، وجه معنايي و هنري فيلم مي داند و معتقد است كه با اين نگاه، صرفا بابرداشتي سطحي به مسائل نگاه نمي شود.
    معاون امور سينمايي كشور همچنين با بيان اينكه جذب بيننده و ايجاد ارتباط سهل تر با مخاطب، بايد با دقت و توجه بيشتري همراه باشد، اين مسأله را جدي و اساسي خوانده و گفت: اگر ما از اين مسأله غفلت كنيم اين رويكرد بسيار ارزشمند و مثبت مي تواند با خطر پس زدن مخاطب و پايين  آمدن جايگاه خود فيلم ساز همراه باشد.
    وي، با اشاره به بعضي از فيلم هاي جشنواره با بيان اينكه امسال فيلم هاي مثال زدني داريم اظهار داشت: كار مجيد مجيدي (بيد مجنون) در ادامه كارهاي قبلي خود همچنان نگاه عميقي به مسائل دارد و تلاش مي كند كه يك بحث عميق را به تصوير بكشد و همچنين فيلم سيدرضا ميركريمي (خيلي دور خيلي نزديك) كار شاخص و قدم بزرگي به جلو نسبت به كارهاي قبلي  ايشان است و اين بشارت را مي دهد كه خلاقيتي كه در اين فيلمساز هست ما را در آينده با نتايج بهتر از اين نيز مواجه كند.
    حيدريان افزود: فيلم كمال تبريزي (يك تكه نان) هم وارد وادي شده كه از معنا تصويرسازي مي كند.
    وي، معتقد است: نبايد فراموش كنيم رفتن سراغ اين مفاهيم در ذات و جوهره خودش بسيار كار سختي است و به تصوير كشيدن اينها قطعاً كار ساده اي نيست. ما تجربه حوزه معناگرايي و تصويرسازي با استفاده از ابزار نوين و جديد دنيا را نداريم و اين همان چيزي است كه كمبودها را مي تواند جبران كند.
    وي تصريح كرد: از مشاهده كارهاي امسال بهتر است اين بهره را بگيريم كه بايد حرف درست، عميق و محتواي غني فرهنگ خودمان را حتما با استفاده از ابزار جديد به تصوير بكشيم تا ارتباط بهتري با مخاطب برقرار شود.
    معاون سينمايي وزارت ارشاد با اشاره به نرسيدن تعدادي از فيلم ها و بعضي از جابه جايي ها در جشنواره فيلم فجر نيز گفت: امسال حدود 15 فيلم با دريافت پروانه نمايش آماده اكران بود كه اين خودش قدمي به جلو محسوب مي شود؛ اما بعضي از فيلم ها با توجه به اينكه توسط هيات انتخاب هم ديده شده بودند، نرسيدند كه اين مسأله به خود فيلم سازان برمي گردد.
    وي افزود: بعضي  از فيلمسازان مثل مسعود كيميايي هم با وسواس به حقي كه دارند ترجيح مي دهند فيلم تكميل شود و بعد آن را به جشنواره ارائه دهند كه اميدوارم در جشنواره بعدي، شاهد نمايش اين  فيلم ها نيز باشيم.
    معاون امور سينمايي يادآور شد: توصيه و تقاضا مي كنم تمامي فيلمسازان پيش بيني هاي لازم خود را براي آماده كردن فيلمهاي خود براي سال آينده داشته باشند چرا كه در جشنواره  بيست وچهارم، دهه فجر كه سر جاي خود است؛ اما قاعدتاًَ سال آينده، به خاطر ماه محرم، 10 روز جابجايي خواهيم داشت و اين مسأله مزيد بر علت خواهد شد. بنابراين سرعت بيشتري براي آماده سازي فيلمها بايد پيش بيني شود و تلاش و برنامه ريزي شود كه فيلم ها در طول سال، آماده گردند.

انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com