1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 772  تاريخ مخابره خبر:  ۲۴/۱۱/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138311242008  ساعت مخابره خبر: ۱۷:۳۱:۰۰
    ۱۳۸۳/۱۱/۲۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

 برگزيدگان پس از دريافت سيمرغ بلورين

پرويز پرستويي: بازي درنقش يك نابينا دريچه اي جديد به روي من گشود

برگزيدگان جشنواره بين المللي بيست و سوم فيلم فجر پس از دريافت جايزه،لحظاتي كوتاه به ايراد سخن پرداختند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، برگزيدگان جشنواره بين المللي بيست و سوم فيلم فجر، در صحبت هاي خود ضمن تشكر از عوامل توليد فيلم و هيات داوران، نكات جالبي را مطرح كردند.
    پرويز پرستويي، بهترين بازيگر نقش اول مرد در اين مراسم پس از دريافت جايزه گفت: اين جايزه را تقديم مي كنم به همه نابينايان عزيز و از مجيدي به خاطر اينكه اين فرصت را در اختيارم گذاشت تا نقش يك نابينا را بازي كنم تشكر مي كنم؛ چرا كه بازي در اين نقش دريچه اي جديد به روي من گشود و توانستم از آن نكات بسياري بياموزم، يكي از اين نكات، يادگيري خط بريل است. من در حال حاضر مي توانم براي يك عزيز نابينا نامه بنويسم و نامه آنان را هم بخوانم، فكر مي كنم اين ، يكي از بهترين دستاوردهاي فيلم «بيد مجنون» براي من باشد.
    كمال تبريزي، برنده جايزه ويژه هيأت داوران در بخش كارگرداني، نيز دريافت اين جايزه را بسيار ارزشمند دانست و اظهار داشت: اين جايزه براي من بسيار ارزشمند است، چون از سوي هياتي به من اهدا مي شود كه همگي جزو استادهاي من بوده و هستند و من با ديدن آثار آنان به سينما علاقه مند شدم. خاطرم هست كه در دوران نوجواني فيلم هاي مهرجويي و قريبيان را پيگيري مي كردم و در دوران دانشگاه نيز شاگرد دهقانپور بودم. در هر حال گرفتن جايزه بهترين كارگرداني از اين هيات برايم بسيار لذت بخش است.
    تبريزي، در بخش ديگري از سخنان خود افزود: من براي اينكه حرمت استاد از طرف شاگرد حفظ شود، جايزه ام را به پيشكسوت خودم، «اسماعيل خلج» كه در فيلم «يك تكه نان» با او افتخار همكاري داشتم، تقديم مي كنم.
    «خسرو شكيبايي»، برنده سيمرغ بلورين بهترين بازيگر نقش مكمل مرد، با تشويق بي امان حضار بر روي صحنه حاضر شد، و با شور و هيجاني خاص كه در لحن گفتارش هويدا بود، به حاضران در مراسم گفت: از دريافت اين جايزه بسيار خوشحال هستم.
    من زماني كه مي خواستم، در اين راه از صخره ها عبور كنم تا به قله برسم، احتياج به يك يار داشتم، ياري صادق مثل خانواده ام كه در اين راه مرا همراهي كردند. از آنان و داريوش مهرجويي تشكر مي كنم، همچنين از هيات داوران كه آثار جشنواره را صادقانه به تماشا نشستند و آن ها را عادلانه مورد قضاوت قرار دادند سپاسگزارم، من از هيچ يك از نامزدهاي اين بخش بالاتر نيستم و شاگرد همه آن ها هستم.
    فرشته صدرعرفايي، بازيگر برگزيده نقش اول زن، با دريافت جايزه خود پشت تريبون قرار گرفت .وي ابتدا با ذكر اين تذكر كه مجري برنامه نام او را به اشتباه «فرشته صدرعرفاني» اعلام كرده، گفت: من «فرشته صدر عرفايي» هستم نه «صدر عرفاني» و از همه دوستاني كه در پروژه «كافه ترانزيت» با من همكاري داشتند تشكر مي كنم و از هيأت داوران كه بازي مرا در اين فيلم مورد تقدير قرار دادند سپاسگزارم.
    همچنين سيدرضا ميركريمي برنده سيمرغ بلورين بهترين فيلم گفت: ببخشيد، مي دانم صحبت هايم كليشه اي است، اما با اين حال مي گويم. ابتدا از گروه توليد كه پا به پاي من سختي هاي توليد را تحمل كردند تشكر مي كنم.
    همچنين در زمان توليد فيلم «خيلي دور، خيلي نزديك» من دائم در سفر بودم و خانواده ام در تنهايي متحمل سختي ها و مشكلات بسياري شدند كه از آنان هم به خاطر تحمل اين شرايط سپاسگزارم.
    رضا اعظميان، برنده سيمرغ بلورين بهترين فيلم اول و دوم گفت: امروز از اين اتفاق خوشحال هستم و در اينجا از عوامل فيلم كه با روحيه بسيجي وار در ساخت فيلم مرا ياري كردند سپاسگزارم.
    ساجد نيسي، برنده سيمرغ بلورين بهترين فيلم مستند هم گفت: دريافت سيمرغ بلورين جشنواره فجر يكي از آرزوهاي من بود، آرزويي كه اصلا فكر نمي كردم به اين زودي ها محقق شود.
    اميراثباتي، برنده سيمرغ بلورين بهترين طراح صحنه و لباس: وقتي فيلمنامه «خيلي دور، خيلي نزديك» را مي خواندم، حس كردم كه فيلم بسيار تأثيرگذاري خواهد شد و به موفقيت آن اميدوار بودم، البته اين فيلم موفقيت خودش را مديون «سيدرضا مير كريمي» است.

انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com