1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 522  تاريخ مخابره خبر:  ۲۱/۱۱/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138311210104  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۴۹:۴۷
    ۱۳۸۳/۱۱/۲۱                              تاريخ نشر خبر :  
 

«ارد عطارپور» تهيه كننده گنج هاي پنهان

حضور در جشنواره تأثير مثبتي، براي سينماي مستند نخواهد داشت

حضور در جشنواره براي فيلم هاي مستند، تأثير مثبت و قوي به همراه نخواهد داشت چرا كه ظاهراً بخش بي اهميتي است كه رسانه ها كوچكترين توجه اي به آن ندارند.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، «ارد عطاپور» تهيه كننده مجموعه «گنج هاي پنهان» و مستندساز درباره حضور فيلم هاي مستند در جشنواره فيلم گفت: سينماي مستند در سايه سينماي داستاني قرار دارد و شايد از منظر مقايسه كه برمي آييم, سينماي داستاني مهم تر از مستند به نظر مي رسد.
     وي افزود : نفس جشنواره و اين كه بستري براي رقابت فراهم مي كند به خودي خود مثبت است و فيلمسازان از كارها و تجربيات ديگر سازندگان استفاده مي كنند و جو دوستانه اي به وجود مي آيد. اما آنچه ما شاهدش هستيم, مهجور بودن و اطلاع رساني محدودي است كه گاهي اين فكر را به ذهن متبادر مي كند كه سينماي مستند, لزوم پرداخت چنداني ندارد.
     «عطارپور» وضعيت كنوني را هميشگي و دائمي دانست و گفت: در همه جاي دنيا با مستند چنين برخوردي مي شود و فيلم مستند در ابعاد ضعيفي مطرح مي شود و عمدتاً تلويزيون محل عرضه آثار مستند قلمداد مي شود. فيلم مستند اكران و بازده سود آوري ندارد و قاعدتاً بايد حمايت شود و در باب مقايسه با سينماي داستاني در اولويت بعدي قرار گيرد.
     اين مستندساز و تهيه كننده سينماي مستند به معقوله تهيه كننده در سينماي مستند اشاره كرد و گفت: فيلم مستند فروش ندارد و فقط براي ديدن ساخته مي شود. مسايل اقتصادي نيز كمتر باز خورد دارد. كمتر فيلمي هم چون فيلم هاي «مايكل مور» به عنوان فيلم مستند امكان عرضه پيدا مي كنند. از همين منظر مستند, جايي براي كسب درآمد و سود نيست و كمتر تهيه كننده اي پا به اين عرصه مي گذارد.

انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com