1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 675  تاريخ مخابره خبر:  ۱۵/۱۱/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138311150104  ساعت مخابره خبر: ۲۰:۳۱:۱۳
    ۱۳۸۳/۱۱/۱۵                              تاريخ نشر خبر :  
 

محمود كلاري، فيلمبردار فيلم «بابا عزيز»:

داشته هاي ايران است كه زيبايي شناسي اين فيلم را رقم مي زند

نقد و بررسي فيلم «بابا عزيز» بدون حضور كارگردان در سينماي مطبوعات برگزار شد.

     به گزارش سايت سينماي سوره، دور سوم از نشست هاي پرسش و پاسخ روز سوم جشنواره بيست و سوم فيلم فجر با نقد و بررسي فيلم «بابا عزيز» ساخته ناصر خمير ساعت 18 روز چهارشنبه 14 بهمن ماه با حضور عوامل فيلم در سينما صحرا برگزار شد.
گفتني است «ناصر خمير» حضور نيافت و به نمايندگي از ايشان «فرشته طائرپور» (مجري طرح)، «محمود كلاري» (فيلمبردار) و «موسي زاده» (نماينده تهيه كننده) حضور يافتند.
     در ابتدا محمود كلاري گفت: حقيقتاً اين فيلم و همكاري همه عوامل در ساخت آن، بسيار غرورآميز است چون در مدت 25 روزي كه با اين فيلمساز در تونس و شمال ليبي كار كردم با آن امكانات حاصل كار اين شد كه ديديد؛ كه اگر پشتيباني توليد ايران نبود اين پروژه در همان مراحل اوليه متوقف مي شد. داشته هاي ايران است كه ماحصل آنچه كه زيبايي شناسي اين فيلم را رقم مي زند، به وجود آورد. همكاري و دلسوزي و تعصب و نظم گروه ايراني در اين پروژه باعث شد كه من غصه بخورم كه چگونه در گرماي مرداد ماه و در ميان كوير اين كار ساخته شد و فيلمساز كارش را به وجود آورد اما افتخار مي كنم كه ما توانسته ايم از عهده كار برآييم. مقايسه در كار مشترك با اروپا و توان اجرايي ما به جرأت اين بود كه خصوصيات فني و توان اجرايي در ميان عوامل ما حرفه اي تر جلوه مي كند.
     «فرشته طائرپور» مجري طرح فيلم «بابا عزيز» گفت: من درخصوص اشكالات احتمالي فيلم دفاعي نمي كنم. از معناي فيلم هم دفاع نمي كنم. به لحاظ توليد جاذبه هاي تكنيكي مطرح بود و به نظرم شاعرانه آمد اما كارگردان چون ذاتاً مجسمه ساز و نقاش است مسأله فيلمنامه شاعرانه را به كلي پيچيده كرد. به لحاظ هنري اين فيلم به آقاي «محمود كلاري» خيلي مديون است اگرچه بايد عرض كنم اين فيلم مخاطب عام نخواهد داشت و مخاطبش را در خارج از كشور و در جشنواره هاي خارجي جستجو مي كند. من راجع به فيلم هيچ قضاوتي ندارم؛ البته حدس مي زنم كه با مخاطب عام ايراني ارتباط برقرار نخواهد كرد اما اميدوارم دوستان منتقد و مطبوعاتي به عنوان تست زدن نوعي مخاطب، اين نوع فيلم را در نظر قرار دهند. اينكه اين فيلم معناگرا است يا نه، بايد دوستاني كه ديده اند و تأييد كرده اند پاسخ بدهند. به هر حال دوران اين حكم را داده اند.
     «موسي زاده» گفت: يادي از مرحوم حسين پناهي كنم كه در اين فيلم ايفاي نقش خودش را به عهده داشت و در اين فيلم 35 ميليمتري، اهالي شريف بم، آخرين اثر سينمايي را تجربه كردند و اكنون بسياري از آن مردم كه در فيلم و در سكانس پاياني فيلم در ويرانه هاي «ارگ بم» كه هنوز ويران نشده بود، بازي كردند؛ اما افسوس كه امروز از ميان ما رفته اند.
     نماينده تهيه كننده فيلم ادامه داد: كار توليد مشترك، كار پيچيده اي است. هيچگونه ساز و كار قانوني و رسميت يافته شناخته شده براي كار مشترك در ايران وجود ندارد. قوانين اروپا براي توليد مشترك كاملاً روشن است؛ اما تهيه كننده ايراني ريسك مي كند و با اعتماد متقابل بين تهيه كننده خارجي و ايراني پيش توليدي حدود 4 سال انجام گرفت و در اين مدت اگر براي عوامل اتفاقي مي افتاد يا كار به سامان نمي رسيد، پولشان حيف و ميل نمي شد، اما براي تهيه كننده ايران همه چيز از دست مي رفت. در مورد پايان فيلم، ما هم نظراتي داشتيم كه بايد تغييراتي صورت مي گرفت كه نگرفت اما به هر حال نظر كارگردان اصل است.

انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com