1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 605  تاريخ مخابره خبر:  ۷/۱۱/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138311072017  ساعت مخابره خبر: ۱۸:۰۷:۱۸
    ۱۳۸۳/۱۱/۰۷                              تاريخ نشر خبر :  
 

«آسيا» زير بال هاي سيمرغ جشنواره فجر

پنج داور از ايران، فرانسه، ازبكستان، مالزي و سوريه بخش مسابقه سينماي آسيا فجر بيست و سوم را به داوري مي نشينند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، به نقل از روابط عمومي جشنواره فيلم فجر، شهريار بحراني (ايران)؛ فيليپ ژالادو (فرانسه)، يوسف رازقف (ازبكستان)؛ كمال عارفين (مالزي) و محمدال احمد (سوريه) داوري 17 فيلم شركت كننده در بخش مسابقه سينماي آسيا را به عهده دارند.
     گفتني است «شهريار بحراني»: فارغ التحصيل رشته نقاشي متحرك از مدرسه سينمايي لندن است و فعاليت هنري اش را از 1359 در زمينه نوشتن فيلمنامه و نمايشنامه آغاز كرد. از جمله فعاليت هايش در اين دوران، ساخت چند فيلم پويانمايي، عنوان بندي هاي مختلف براي برنامه هاي تلويزيوني و ساخت آنونس است. وي همچنين كارگرداني يك فيلم سينمايي را در كارنامه دارد.
    «فيليپ ژالادو»؛ از 1979 - 1966 عضو كانون فيلم نانت فرانسه بود و در 1979 جشنواره سه قاره را پايه گذاري كرد و از آن سال تا امروز مديريت اين جشنواره را برعهده داشته است. از سال 2000 به عنوان مشاور با جشنواره مسقط همكاري دارد و سال 1987 مركز عالي سينمايي نانت را تأسيس و تا سال 2001 در اين مركز به تدريس پرداخت و از 1998 تاكنون به عنوان مدرس تاريخ سينما در مركز علوم ارتباطي نانت فعال است. ژالادو مشاور سينمايي وزارت امورخارجه فرانسه در زمينه سينماي امريكاي لاتين، خاور دور و آسياي ميانه است و سابقه عضويت درهيأت داوران جشنواره هاي دمشق، اسكندريه، مسقط، تفليس، بوگاتو و رباط را برعهده دارد.
    «يوسف راز قف»: نمايشنامه نويس، كارگردان و رئيس «استوديو ازبك فيلم» به عنوان كارگردان و نويسنده برنامه هاي هندي با تلويزيون همكاري داشته است. وي در سال 1981 براي تحصيل به مؤسسه فيلم مسكو VGIK رفت و پس از فارغ التحصيل شدن دو سال به عنوان كارآموز در «مسفيلم استوديو» فعاليت كرد.
    وي در سال 1992 - 1988 نمايشنامه مي نوشت و بعد «فرشته در آتش» و نخستين فيلم اش را كارگرداني كرد. «سخنور» (1998) فيلم بعدي «رازقف» در «استوديو ازبك» فيلم توليد و در بخش پانوراما جشنواره برلين (2000) به نمايش درآمد. «بهشت زنان» (2000)، «رقص مردها» (2002)، «رفيق بوكنجايف» (2003) و «شفابخش» (2004) از ديگر فيلم هاي وي است.
    «كمال عارفين»: نويسنده، وكيل و سناتور پارلمان مالزي، پس از 15 سال فعاليت در مقام رئيس اتحاديه توليد كنندگان فيلم مالزي، تابستان گذشته در سن 70 سالگي بازنشسته شد. وي از 1983 در اتحاديه توليدكنندگان فيلم «آسيا پاسيفيك» حضوري فعال داشت و سابقه توليد چهار فيلم و كارگرداني دو فيلم را در كارنامه دارد و «محمد آل احمد»: داراي مدرك كارشناسي در رشته روش شناسي آموزش زبان انگليسي و مباني نقد از دانشگاه «بنگور در ايتاليا، از او به عنوان يكي از تأثيرگذارترين منتقدان سينماي عرب ياد مي شود. وي در چند سال اخير رئيس هيأت اجرايي سازمان ملي فيلم در سوريه و دبير جشنواره بين المللي فيلم دمشق بوده است.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com