1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 515  تاريخ مخابره خبر:  ۵/۱۱/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138311060102  ساعت مخابره خبر: ۰۱:۰۶:۲۱
    ۱۳۸۳/۱۱/۰۵                              تاريخ نشر خبر :  
 

سينماي تجاري ايران از واقعيت اجتماعي دور است

واقعيت حقيقي اجتماع ما اين نيست كه در يك فيلم يك دختر و پسر بازي كنند و دختر آرايش هاي آن چناني داشته باشد و دو سه مورد هم انتقاد داشته باشيم.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، ابوالفضل جليلي كارگردان فيلم‌ «گال» در گفتگو با خبرگزاري فارس و در پاسخ به اين سؤال كه سينماي اجتماعي ايران تا چه حد با واقعيت جامعه ارتباط برقرار كرده است اظهار داشت: واقعيت هاي اجتماعي يا حقيقي و واقعي هستند و يا كاذب كه سينماي ايران به واقعيت اجتماعي كاذب خيلي بيشتر نزديك است.
     جليلي افزود: واقعيت اجتماع ما اين نيست كه در يك فيلم يك دختر و پسر بازي كنند و دختر آرايش هاي آن چناني داشته باشد و همچنين در فيلم دو سه مورد انتقاد به دستگاه هاي رژيم داشته باشيم، گو اينكه واقعيت اجتماعي ما اين است كه دخترها اداي پسرها را در مي‌آورند و به دخترها اجازه داده شده تا خودشان را شبيه پسرها كنند.
     جليلي همچنين با تأكيد بر اين نكته كه برگزاري همزمان جشنواره در شهرستان ها هم بسيار خوب است خاطرنشان كرد: كساني كه در تهران هستند فكر مي كنند كه تافته جدا بافته اند و دولت هم به اين مسأله كمك مي كند و تمام امكانات را در تهران قرار مي دهد در صورتي برگزاري همزمان جشنواره در شهرستان ها براي مخاطبين سينما بسيار خوب است.
     كارگردان فيلم‌ هاي «دت يعتي دختر» و «يك داستان واقعي» در ادامه تصريح كرد: موفقيت يك فيلم در جشنواره نمي تواند در فروش آن هم تعيين كننده باشد چرا كه مخاطبين جشنواره با مخاطبين عام فرق مي كنند و معمولاً در جشنواره گروه هايي خاص و صرفاً به خاطر خود سينما حضور مي يابند.
     وي اضافه كرد: در جشنواره‌ هاي خارجي يك جايزه ويژه هيأت داوران است كه به فيلم ها تعلق مي گيرد و يك جايزه هم از سوي مردم به فيلم موردپسند آنها عرضه مي شود كه ارزش خودش را دارد. جليلي در خاتمه گفت: روند هميشگي توقيف فيلم هايم ادامه دارد؛ نه مجوز ساخت مي دهند و نه مجوز نمايش و من نياز به كمك هيچ كس ندارم و فقير بي نياز هستم.

انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com