1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 435  تاريخ مخابره خبر:  ۳۰/۱۰/۱۳۸۳  نوع : مصاحبه
 کد خبر : 138310302000  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۰۲:۱۱
    ۱۳۸۳/۱۰/۳۰                              تاريخ نشر خبر :  
 

بايد به سينماي وطني بيشتر بها داد

قدرت الله صلح ميرزايي متولد تويسركان (همدان) ليسانس سينما از دانشكده سينما و تئاتر و يكي از پركارترين فيلمسازان بعد از انقلاب است كه بعد از 1364 سالي يك فيلم ساخته و در نوع خود داراي ركوردي در زمينه كميت و تعداد فيلم است. اين گفتگو به بهانه آخرين ساخته اش «شاخه گلي براي عروس» انجام شده است.

     صلح ميرزايي در گفتگو با سايت سينمايي سوره گفت: كارم را با مطالعه بسيار در زمينه هاي رمان، ادبيات كودك و نوجوان و نوشتن نمايشنامه و كارگرداني تئاتر و ساخت فيلم هاي كوتاه آغاز كردم و تا سال 1366 كه اولين فيلم بلندم «شاهين طلايي» را ساختم، حدود 50 تأليف منتشر شده به ثبت رساندم و اكنون هم فيلم كمدي و طنز اجتماعي «شاخه گلي براي عروس» را آماده اكران دارم و به آن خيلي اميدوارم البته سينماي ايران قطعاً رشد چشمگيري بعد از انقلاب داشته و به لحاظ فرهنگي از محتواي خوب و مقطعي با توجه به زمان و استراتژي ملي و مذهبي مان به لحاظ ساختار، محكم و منسجم تر از قبل انقلاب است و فيلم آخر من هم از اين قاعده مستثني نيست. چراكه هنرمند بايد خيلي تيز بين باشد و به نظر من يك تفكر آزاد بدون وابستگي به هر سازمان و نهادي اصل هنرمند بودن است تا جامعه با اثر هنرمند رشد يابد و مردم آگاهي يابند فيلم هاي قبلي من، اغلب در ژانر اكشن و پليسي بودند اما «شاخه گلي براي عروس» در ژانر كمدي و نقد و طنز اجتماعي است كه براي خودم تازگي داشت؛ البته پيش تر در نمايشنامه هاي منتشر شده ام اين گونه را مشق كرده بودم؛ اما در زمينه سينما تجربه تازه اي براي من است، خواستم خودم را محك بزنم كه خيلي هم موفق از كار درآمده و از آن استقبال خواهد شد. چراكه با مطالعه اي در قشرهاي اجتماعي امروز داشته ام دريافته ام كه «سه قشر» تماشاچي داريم قشر تحصيل كرده ليسانس به بالا، قشر ديپلم و قشر سيكل به پايين كه مجموعه اين تحقيقات، اين شد كه در ميان تماشاچيان فيلم هاي خودم و ديگران مي نشينم و براي خودم نقاط عطف ارتباط تماشاچي با اثر را ثبت مي كنم و براساس آن توليد بعدي را پيش مي برم چراكه فيلم براي مخاطب ساخته مي شود نه منتقد؛ البته منتقد بايد انصاف داشته باشد و محاسن و معايب را هر دو بازگو كند. من هم هميشه فكر مي كنم اين فيلم آخر است كه مي سازم، بايد تيزهوش و فعال بود البته قصد من درفيلمسازي، ايجاد تحول در تماشاچي و جامعه است؛ اما به زور نمي شود در فرد ايجاد تحول كرد. درفيلم بايد سئوال ايجاد كرد مثل ادبيات موفق كه مخاطب را در پايان به تفكر وا مي دارد. به لحاظ ساختار در فيلم «دختري در قفس» و «شاخه گلي براي عروس» به اين مهم رسيده ايم. با وجود فيلم هاي مبتذل و غيراخلاقي و شوهاي مختلف كه تماشاگر را وادار مي كند تا به سينما روي نياورد بايد سينمايي خلق كرد كه او را وادار به نشستن در سينما كند. بايد سالن هاي چند منظوره ساخت، فيلم هاي روز باب سليقه مردم توليد كرد. تعداد سينماها را افزايش داد. بايد فرهنگ سينما رفتن را از كودكي بياموزيم كه در آينده مخاطب فراواني براي سينما ساخته باشيم بايد فيلم هاي حادثه اي بيش تري ساخت و به سينماي وطني بيش تر بها داد.
    گفتني است عوامل فيلم «شاخه گلي براي عروس» عبارتند از: فيلمنامه نويس و كارگردان: قدرت الله صلح ميرزايي؛ تهيه كننده: محسن وزيري؛ فيلمبردار: مجتبي رحيمي؛ بازيگران: جواد رضويان، مجيد صالحي، حديث فولادوند، رابعه اسكويي، مهدي اميني خواه، زهره حميدي، شراره درشتي، مهران رجبي، تروكاژ: استوديو فيلمساز
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com