1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 886  تاريخ مخابره خبر:  ۲۸/۱۰/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138310282013  ساعت مخابره خبر: ۱۷:۵۶:۳۳
    ۱۳۸۳/۱۰/۲۸                              تاريخ نشر خبر :  
 

ماراتن سينماي ايران در جشنواره

فيلم فجر داوران خود را شناخت

دهقان پور، قريبيان، نجفي، مهرجويي، محمدي، ساعتي و كرمي، سكاندار كشتي رقابت سينماي ايران شدند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، به نقل از روابط عمومي  جشنواره بيست و سوم فيلم فجر، آقايان: حميد دهقان پور (منتقد و استاد دانشگاه): متولد 1326، كارشناس ارشد رشته كارگرداني سينما و پژوهش هنر از دانشگاه هنر، وي فعاليت خود را درحوزه سينما از سال 1358 و با ساخت فيلم هاي مستند آغاز كرد. وي تاكنون تهيه كنندگي، فيلمبرداري، مديريت توليد و برنامه ريزي چند فيلم سينمايي و مجموعه تلويزيوني را برعهده داشته است. از ديگر فعاليت هاي او: رياست دانشكده سينما و تئاتر، دانشگاه هنر، مديريت امور سينمايي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، عضويت در هيأت انتخاب و داوري جشنواره هاي مختلف، نگارش و ترجمه كتاب در زمينه سينما و هنر و تدريس در بسياري از دانشكده هاي سينمايي.
    عزيز ساعتي (مدير فيلمبرداري): متولد 1327 تهران، فارغ التحصيل رشته تصويربرداري از مدرسه عالي تلويزيون و سينما: وي فعاليت خود را از سال 1356 در سينما آغاز كرده و تاكنون به عنوان عكاس، فيلمبردار و مديرفيلمبرداري در چندين فيلم سينمايي فعاليت داشته است.
    فرامرز قريبيان (بازيگر و كارگردان): متولد 1320 تهران، تحصيل در رشته بازيگري مدرسه ويژوال آرت (آمريكا)، او فعاليت هنري خود را در سينما از سال 1354 با دستياري مسعود كيميايي در فيلم «بيگانه بيا» آغاز و با ايفاي نقش در فيلم خاك ادامه داده است. وي تاكنون علاوه بر كارگرداني، در بيش از پنجاه فيلم سينمايي نيز بازي كرده است. فرامرز قريبيان برنده سه سيمرغ بلورين از جشنواره فجر به خاطر بهترين بازيگر نقش اول و چند جايزه جهاني است.
    حسين كرمي (استاد دانشگاه و مدير شبكه چهار سيما): متولد 1341. داراي دكتري فلسفه از دانشگاه تهران است. از جمله فعاليت هاي وي مي توان به مدير گروه ارتباطات دانشكده سيما، معاون پژوهشي دانشكده صدا، معاونت آموزشي دانشكده صدا و سيما، معاون فرهنگي سيما فيلم اشاره كرد.
    منوچهر محمدي (تهيه كننده): متولد 1335 آبان، داراي ليسانس جامعه شناسي از دانشگاه تهران، وي كار عملي خود را درزمينه سينما با فعاليت در صدا و سيما آغاز كرد و علاوه بر مديريت گروه هاي مختلف صدا و سيما تهيه كنندگي چندين سريال تلويزيوني را به عهده داشته است. وي سپس در سينما به توليد و تهيه چندين فيلم سينمايي از جمله: از كرخه تا راين، بازمانده پرداخت كه از آثار شاخص سينمايي به شمار مي روند.
    داريوش مهرجويي (فيلمنامه نويس و كارگردان): متولد 1319 تهران، فارغ التحصيل رشته فلسفه از دانشگاه U.C.L.A آمريكا. وي فعاليت سينمايي اش را با فيلم الماس 33 در سال 1346 آغاز كرد. وي تاكنون چندين فيلم سينمايي از جمله گاو، هامون، بانو، سارا، مهمان مامان را كارگرداني كرده است كه علاوه بر توفيق در داخل كشور، چندين جايزه جهاني را نيز نصيب خود كرده اند.
    محمدعلي نجفي (فيلمنامه نويس و كارگردان): متولد 1324 در اصفهان. وي پس از فارغ التحصيلي در رشته معماري فعاليت هنري خود را با نمايش «سربداران» در حسينيه ارشاد آغاز كرد. در سال 1357 اولين فيلم سينمايي خود را به نام «جنگ اطهر» به پايان رساند. ازجمله فيلم هاي او مي توان به ليله القدر، گزارش يك قتل، پرستار شب و زمين آسماني اشاره كرد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com