1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 535  تاريخ مخابره خبر:  ۲۸/۱۰/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138310280003  ساعت مخابره خبر: ۱۷:۴۱:۱۷
    ۱۳۸۳/۱۰/۲۸                              تاريخ نشر خبر :  
 

حمايت هاي بنياد سينمايي فارابي از پخش كنندگان بين المللي فيلم

براي ايجاد شبكه پخش فيلم ابتدا بايد اتحاديه اين صنف تشكيل و سپس از اين اتحاديه حمايت شود.

      به گزارش سايت سينمايي سوره، عليرضا رضا داد مدير بنياد سينمايي فارابي در گفت و گو با خبرگزاري «مهر» ضمن بيان اين مطلب، حمايت هاي بنياد سينمايي فارابي از پخش كنندگان بين المللي فيلم را تشريح كرد.
      وي تصويب آئين نامه پخش كنندگان تخصصي بين المللي را گام اول در جهت نزديك شدن به ساختار منطقي عرضه بين المللي فيلم دانست و با اشاره به اينكه اتحاديه توزيع كنندگان فيلم در حال شكل گيري است، گفت: براي ايجاد شبكه پخش بين المللي فيلم كه قابليت حضور در بازارهاي جهاني را داشته باشد چند اقدام بايد صورت بگيرد. اول اين اتحاديه حمايت شود و جوايز صادراتي براي آن در نظر گرفته شود.
      مدير بنياد سينمايي فارابي، در ادامه حمايت هاي مورد نظر از بخش خصوصي را چنين برشمرد: تأمين بخشي از هزينه هاي عملياتي و بازاريابي نظير هزينه رفتن به جشنواره هاي مختلف، هزينه ارسال نوار به جشنواره، هزينه كپي و هزينه زيرنويس ها با حمايت صورت مي پذيرد.
رضا داد درباره ضرورت و فايده حضور جدي و فعال بخش خصوصي در فعاليت عرضه بين المللي فيلم ها افزود: اقتصاد سينماي ايران از اتكا به اكران و عرضه داخل كشور بايد خارج شود و كسب درآمد از محل فروش خارجي براي استمرار حياتسينماي ايران و حرفه اي شدن توليد ضروري است و اين شرايط در حالي ايجاد مي شود كه كسب درآمد ارزي در دستور كار ما قرار بگيد، اگر چه در ابتداي كار لازم باشد براي بيش از درآمدي كه كسب مي كنيم هزينه كنيم، به اعتقاد ما هزينه براي كسب درآمد ارزي خودش نوعي سرمايه گذاري ضروري است و زياني همراه ندارد. رضا داد، در مورد حدود ارايه حمايت هاي ياد شده به بخش خصوصي گقت: از سال جاري هر كسي مي خواهد به جشنواره خارجي برود كمكش مي كنيم و 50 درصد هزينه حضور عوامل فيلم ها در جشنواره هاي خارجي را فارابي در قالب كمك بلاعوض تأمين مي كند.
      وي، در ادامه اين اقدام را زمينه ساز حضور سينماي ايران در بازارهاي جهاني دانست و گفت: علاوه بر اين مي توانيم اتكاي حضور جشنواره اي را كه مي خواهد مقدمه حضور جهاني سينماي ايران باشد، از بنياد سينمايي فارابي برداريم و به بخش خصوصي كمك كنيم كه اين بخش دولتي را پر كند. براي ورود بخش خصوصي به بازار جهاني فيلم، پخش كننده اول بايد فيلمش را معرفي كند، سپس براي اكران آن اقدام كند اين روند چنين شرايطي را فراهم مي كند.
      رضا داد، همچنين از جوايز صادراتي به عنوان عامل ايجاد انگيزه در بخش خصوصي ياد كرد و گفت:‌مهندس حيدريان در شوراي صادراتي تلاش كردند، فيلم را به عنوان كالاي صادراتي را براي اين محصول تأمين كردند و هيأت دولت هم تصويب كرد.
      وي افزود: علاوه بر اين آقاي اسفندياري مدير بخش بين المللي فارابي اعلام كرده،‌ اگر اتحاديه تشكيل شود بخش بين المللي 150 تا 160 فيلمي را كه در اختيار فارابي است; بنا به تمايل و خواست پخش كنندگان به عنوان دارايي اوليه به آنها واگذار مي كند. پخش كننده نمي تواند با يك يا دو فيلم وارد بازار عرضه بين المللي شود. پخش كننده از يك تعداد فيلم بيشتر هم نمي تواند توزيع كند، يعني توان آن را ندارد و از يك تعداد كمتر هم نمي توان چون مقرون به صرفه نيست. فارابي در وضعيت اول قرار داد. يعني حدود 160 فيلم در دست پخش دارد. كدام پخش كننده مي تواند اين تعداد فيلم را به خوبي عرضه كند؟ از طرفي پخش كننده نمي تواند با دو يا سه فيلم وارد رقابت شود. رضا داد در پايان تأكيد كرد: مي خواهيم به جاي تصدي گري وارد حمايت ها شويم، مشابه آنچه در بخش توليد داخلي انجام مي شود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com