1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 456  تاريخ مخابره خبر:  ۷/۹/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138309072001  ساعت مخابره خبر: ۱۷:۱۲:۴۷
    ۱۳۸۳/۰۹/۰۷                              تاريخ نشر خبر :  
 

«دوئل»، «خانواده» را فتح كرد

تنديس زرين بهترين فيلم بلند داستاني (خانواده) جشنواره فيلم رشد به «دوئل» رسيد

    به گزارش سايت سينمايي سوره، سي و چهارمين دوره جشنواره فيلم رشد جمعه 6 آذر ماه جاري در حضور معاونان وزارت آموزش و پرورش و مسئولان استان يزد و جمعي از ميهمانان داخلي و خارجي در شهر يزد، با معرفي برترين هاي اين جشنواره به پايان رسيد.
    در گروه فيلم هاي علمي - آموزشي، تنديس زرين را فيلم «نياي گسترده جوش» ساخته مشترك «نيما امامي» و «رضا دريانوش» از ايران ربود. «ريواس كار» ساخته «عباس مهاجر» از ايران  تنديس سيمين را از آن خود كرد و ديپلم افتخار نيز به فيلم medicine future (پزشكي آينده) از كانادا رسيد.
    در گروه فيلم هاي مستند، تنديس زرين را فيلم «دوازده و نيم» از آلمان ربود. «رنگينه» ساخته «حسن دهقان» از ايران تنديس سيمين را برد و ديپلم افتخار اين گروه را فيلم «طرحي نو در اندازيم» ساخته «محمد مقدم» از ايران دريافت كرد.
    در گروه فيلم هاي انيميشن، تنديس زرين جشنواره به فيلم
the raft از آلمان رسيد، تنديس سيمين را «روز تولد پسر» از استراليا گرفت و ديپلم افتخار اين گروه نيز به «كله كدو» ساخته «سعيد پنجي» از ايران رسيد.
    در گروه فيلم هاي داستاني كوتاه كودك و نوجوان (دانش آموزي) فيلم «اولين عكس آفتاب» ساخته «جعفر نورمحمدي» از ايران تنديس زرين را ربود. تنديس سيمين را «مشترك مورد نظر در دسترس نيست» ساخته نيما تارخ از ايران كسب كرد و ديپلم افتخار اين گروه را نيز فيلم «گلي براي مريم» ساخته «حسن آقاكريمي» از ايران به دست آورد.
    در گروه فيلم هاي كوتاه داستاني خانواده، تنديس زرين را فيلم «هه نا سه سرد» اثر «اكبر شهبازي» از ايران ربود، تنديس سيمين جشنواره را  فيلم «عبور از موج» اثر «كمال معطوف» اختيار كرد و ديپلم افتخار را نيز «اثر انگشت نايجل» از كانادا به دست آورد.
    در گروه فيلم هاي بلند داستاني كودك و نوجوان (دانش آموزي) تنديس زرين را فيلم «حيات» ساخته «غلامرضا رمضاني» از ايران به چنگ آورد. «چند لحظه قبل» اثر «سعيد نوري» از ايران توانست تنديس سيمين را از آن خود كند و ديپلم افتخار اين گروه را نيز فيلم «آلبوم» ساخته «رضا حيدرنژاد» از ايران به دست آورد.
    اما نكته جالب توجه اين جشنواره در بخش فيلم هاي بلند داستاني (خانواده) رقم خورد.
    «دوئل» پرهزينه ترين ساخته سينماي ايران اثر «احمدرضا درويش» توانست تنديس زرين جشنواره را از آن خود كند. تنديس سيمين را «رسم عاشق كشي» اثر «خسرو معصومي» ربود تا «شهرام اسدي» با «به من نگاه كن» ديپلم افتخار جشنواره را به چنگ آورد.
    تنديس زرين جشنواره در گروه دانش‌ آموزي فيلمساز را «سيده مرضيه طاهريان» به خاطر فيلمنامه «تيك تاك طريق» از ايران به دست آورد. در بخش بهترين فيلم نيز، «جنگ دفتر نقاش» كار مشترك «آزاده يغمايي پور» و «مهري هنرور» از ايران كسب كرد و در بخش بهترين كارگرداني جشنواره نيز سه فيلم «درس، درد، انتظار» ساخته «حامد دوستكام» از ايران، «رنگ پرده» اثر مشترك «احسان محمدلو» و «سجاده عزيزي» از ايران، و «شكارگاه» اثر «سيد وحيد حسيني نامي» از ايران معرفي شدند. همچنين در بخش انيميشن «يعقوب محمدي» با فيلم «فرار» تنديس زرين را ربود.
    جايزه ويژه هيأت داوران دربخش برترين فيلم به فيلم «اشك سرما» به تهيه كننده اش «اميرحسين شريفي» اهدا شد.
    در بخش بهترين كارگردان «عزيزالله حميدنژاد» به خاطر «اشك سرما» مفتخر به دريافت جايزه شد و «رضا حيدرنژاد» به خاطر فيلمنامه «آلبوم» به عنوان برترين رسيد و در گروه بازيگران نيز «غزاله پارسافر» بازيگر خردسال فيلم «حيات» و «پوريا دهقان» بازيگر خردسال فيلم «آلبوم» جوايز ويژه اين گروه را دريافت نمودند.
    جايزه ويژه هيأت داوران نيز به «حسن فرشباف» نويسنده متن تحقيقي فيلم «آرتيما آرومينا» از ايران و به تصويربرداري فيلم
fantastic creatures از آلمان رسيد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com