1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 397  تاريخ مخابره خبر:  ۲۶/۶/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138306272008  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۳۴:۰۲
    ۱۳۸۳/۰۶/۲۶                              تاريخ نشر خبر :  
 

با نمايش 41 فيلم كوتاه؛

هفته فرهنگي ايران در شهر سليمانيه عراق برگزار مي شود

به منظور گسترش روابط فرهنگي هنري دو كشور مسلمان ايران و عراق از صبح چهارشنبه (25 شهريور 1383) هفته فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در شهر سليمانيه عراق آغاز به كار خواهد كرد.

به نقل از روابط عمومي انجمن سينماي جوانان ايران، اين هفته فرهنگي با همكاري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان كردستان ايران و وزارت روشنبيري (فرهنگ) كردستان عراق و با حضور جمعي از هنرمندان شاخص ايران (فيلم سازان، شاعران، نويسندگان، عكاسان، موسيقيدانان جوان و پيشكسوت) برگزار شده و هم زمان نمايشگاه هنرهاي تجسمي و عكس و همين طور نمايشگاه كتاب با حضور 12 ناشر ايراني در "سليمانيه" عراق برپا خواهد شد.
لازم به ذكر است كه
"انجمن سينماي جوانان ايران"با همكاري" سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي" در 2 بخش عكس و فيلم در برپايي هفته فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در عراق مشاركت دارد كه در بخش عكس، نمايشگاهي را با 70 قطعه عكس رنگي و سياه و سفيد از عكاسان جوان ايراني با موضوع فرهنگ ايران زمين برپا كرده و در بخش فيلم نيز41 عنوان فيلم كوتاه داستاني و مستند را با موضوع فوق الذكر به نمايش عمومي در خواهد آورد.
ضمن اين كه مرور آثار دو فيلمساز جوان ايراني (ابراهيم سعيدي و جميل رستمي) با نمايش برخي از آثار آنان همانند ژيله مو، روژگيران، مرثيه پريشاني، دردسر پسر بودن و برگزاري دو نشست تخصصي پيرامون جايگاه سينماي كوتاه ايران در جهان و راهكارهاي توليد فيلم كوتاه در ايران نيز از ديگر برنامه هاي
"هفته فرهنگي ايران" در حوزه سينما است.
شايان ذكر است كه در اين هفته فرهنگي، فيلم هاي كوتاه برجسته اي چون: باد سرخ (علي محمد قاسمي)، زندگي در مه (بهمن قبادي)، خانه مادري ام مرداب (مهرداد اسكويي)، سينما سگ (شاهد احمدلو)، در يك بازار ايراني (رهبر قنبري)، آخرين روستاي سرشماري نشده ( شهرام عليدي)، عروسك (محمدرضا رحماني)، دست هاي سنگي‌ (محسن اميريوسفي) و ... نيز به نمايش در خواهد آمد.
هفته فرهنگي جمهوري اسلامي ايران تا سي ام شهريورماه سال جاري در شهر سليمانيه عراق برپا خواهد بود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com