1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 659  تاريخ مخابره خبر:  ۲/۶/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138306022008  ساعت مخابره خبر: ۱۷:۱۴:۴۴
    ۱۳۸۳/۰۶/۰۲                              تاريخ نشر خبر :  
 

طي 5 ماهه نخست امسال؛

ده سالن سينما با 2600 صندلي به ظرفيت نمايش سينماهاي كشور اضافه شد

روابط عمومي معاونت امور سينمايي و سمعي و بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گزارش داد: از ابتداي سال جاري و در ‌5 ماهه نخست امسال ده سالن سينما به ظرفيت ‌2600 صندلي به ظرفيت نمايش سينمايي كشور اضافه شد.

    به گزارش ايسنا،در چارچوب سياست‌هاي اين معاونت مبني بر گسترش سالن‌هاي سينما و افزايش ظرفيت نمايشي در سراسر كشور از ابتداي سال جاري تا پايان مرداد ماه تعداد ده سالن سينما در تهران و شهرستان‌ها به بهره‌برداري رسيد.
    اين گزارش حاكي است: تعداد صندلي هاي سالن هاي مذكور 2600 صندلي بوده و از مجموع ده سالن مذكور ‌٦ سالن در تهران و ‌٤ سالن در ساير شهرهاي كشورمان واقع شده است. بنا به اعلام اداره كل نظارت و ارزشيابي سينماهاي: آسمان، كانون قدس، سالن نمايش رازي، مجتمع فرهنگي امام علي (ع)، سالن شماره ‌٢ سينما سپيده، سالن موزه سينما، مجموع ‌٦ سالن اضافه شده به ظرفيت نمايشي در تهران با ظرفيت ‌١٥١٦ صندلي مي‌باشند. ضمن اينكه سينماهاي: ساويز شماره ‌٢ (كرج)، ولايت (زرند)، گلستان (نظرآباد) و پيام (شاهرود) با ظرفيت ‌١٠٨٤ صندلي چهار سينماي بهره‌برداري شده در شهرهاي كشور بوده‌اند.
    بنا به اين گزارش از مجموع ‌١٠ سينماي يادشده تعداد ‌٧ سالن سينما متعلق به بخش دولتي و سه سالن نيز متعلق به بخش خصوصي است.
    اضافه مي‌شود: در سال گذشته نيز ‌٢٠ سالن سينما با ظرفيت ‌٥٥٠٠ صندلي در تهران و ‌٥ استان كشور به بهره‌برداري رسيده بود. ضمن اينكه با همكاري بخش خصوصي و نهادهاي مختلف دولتي، تا پايان سال جاري باز هم به ظرفيت نمايشي سينمي كشور اضافه خواهد شد.

”دختري با جوراب سياه“ در فيلمخانه ملي ايران
    نهمين برنامه از پنجاه و دومين جلسات نمايش فيلمخانه ملي ايران به نمايش فيلم ”دختري با جوراب سياه“ اختصاص يافته است.
    روابط عمومي معاونت امور سينمايي و سمعي و بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گزارش داد: بنا به اعلام فيلمخانه ملي ايران روز سه‌شنبه ‌٣ شهريور در ادامه برنامه پنجاه و دومين دوره جلسات نمايش فيلمخانه ملي ايران (تابستان ‌١٣٨٣) فيلم ”دختري با جوراب سياه“ (محصول ‌١٩٥٦)ساخته هاوارد كوچ با نقش‌آفريني لكس باركر، آني بنكرافت، ميمي فون جورن و نورن راندل راس ساعت ‌٣٠/١٨ در سينما صحرا براي اعضا به نمايش درمي‌آيد.
    هاوارد كوچ بيشتر به عنوان فيلمنامه‌نويس شهرت دارد تا كارگردان، او كه در سال ‌١٩٠٣ در نيويورك متولد شد و در ‌١٩٩٥ چشم از جهان فروبست، فارغ‌التحصيل دانشگاه كلمبيا (در رشته حقوق) بود. گرايش‌هاي اجتماعي و سياسي داشت و از اواخر دهه ‌١٩٢٠ به كار نوشتن نمايش پرداخت. اكثر قريب به اتفاق نمايشنامه‌هايش روي صحنه تئاتر و در راديو به اجرا درآمده است. او مشهورترين نمايشنامه راديويي اورسن ولز (جنگ دنياها) را بر اساس اثري از هرب جرج ولنر نوشته است. در واقع همين يك كار كافي است تا نام كوچ را در عرصه نمايش‌هاي راديويي براي هميشه در تاريخ محفوظ نگه دارد.
    كوچ مانند بسياري از اهل ادبيات از آغاز دهه ‌١٩٤٠ در هاليوود مشغول كار شد. گرايش اصلي‌اش نوشتن فيلمنامه بود و از روي بسياري از آثار ادبي اقتباس كرد. عمده فعاليتش در دهه ‌١٩٤٠ متمركز است كه فيلمنامه‌هاي “شاهين دريا” (‌١٩٤٠)، “نامه“ (‌١٩٤٠)، “پيروزي درخشان“ (‌١٩٤١)، “در اين دوران زندگي ما“ (‌١٩٤٣)، “ماموريت به مسكو“ (‌١٩٣٣)، “در دوران ما” (‌١٩٤٤)، “راپسودي اندوه“ (‌١٩٤٥)، “سه بيگانه“ (‌١٩٤٦) و “نامه يك زن ناشناس” (‌١٩٤٨) را نوشت.
    “كازابلانكا” (‌١٩٤٢) و “گروهبان يورك“ (‌١٩٤١) از مشهورترين فيلمنامه‌هاي كوچ در دهه ‌١٩٤٠ است كه با مشاركت جوليوس اپتاين و فيليپ اپتاين نوشت و براي آن اسكار (مشترك) گرفت. خود او بعدها در اين باره گفت: نمي‌توان نشست و تصميم‌ گرفت يك شاهكار خلق كرد. گاهي هم كار روزمره خود را دنبال مي‌كنيد و پس از چند سال در خانه‌تان را مي‌كوبند و براي خلق شاهكاري - كه اسمش را هم به ياد نمي‌آوريد - به شما تبريك مي‌گويند. (در واقع اگر نمايشنامه ”جنگ دنياها” براي فعاليت كوچ در عرصه نمايشنامه نويسي راديويي كافي بود، مشاركت در نوشتن فيلمنامه “كازابلانكا” نيز معتبرترين كار او در سينماست).
مشخصات فيلم ”دختري با جوراب سياه“:
كارگردان: هاوارد بليو كوچ، فيلمنامه نويس: ريچارد لاندو، بر اساس داستاني از: وانتون موردر و پيتر گودلري، موسيقي متن: لس باكستر، تدوين‌گر: جان اف سچرير، بازيگران: لكس باركر، آن بلكرافت، يميم فون دورن، نون راندل، تهيه‌كننده: بل اير، محصول ‌١٩٥٦ امريكا.
 
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com