1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 644  تاريخ مخابره خبر:  ۲۹/۵/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138305292008  ساعت مخابره خبر: ۱۰:۵۳:۵۰
    ۱۳۸۳/۰۵/۲۹                              تاريخ نشر خبر :  
 

تجربه تازه يا تكرار گذشته :

آيا جشنواره اصفهان در مسيري كه پيش بيني مي شد قرار گرفته است ؟

خبر گزاري "مهر " - گروه فرهنگ و هنر : بر اساس اخبار منتشر شده در روزهاي اخير به نظر مي رسد جشنواره بين المللي فيلم كودكان و نوجوانان اصفهان مسيري را كه سال هاي قبل طي كرده بارديگر در پيش گرفته است .

     روابط عمومي جشنواره  روزگذشته خبر از امضاي توافقنامه ميان استانداري اصفهان، معاونت سينمايي و سمعي و بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و بنياد سينمايي فارابي داد و تأكيد کرد شهر اصفهان همچنان ميزبان جشنواره بين المللي فيلم هاي کودکان و نوجوانان خواهد بود .
    در اين توافق نامه که در 8 ماده و 32 بند و 2 تبصره تنظيم شده بر پيگيري فراهم آوردن تسهيلات مناسب براي تجهيز و روز آمد سازي سالن هاي سينماي اصفهان به تعهد استانداري از يک سو و عهده داري توليد فيلم هاي مناسب کودکان و نوجوانان از سوي بنياد سينمايي فارابي تاکيد شده است .
    همچنين استانداري اصفهان با تشکيل ستاد برگزاري جشنواره شرايط لازم را با ايجاد هماهنگي ميان مجموعه هاي ذيربط استان به منظور تامين نيازهاي برگزاري جشنواره و استفاده از تمامي فرصت هاو امکانات استان بويژه شهر اصفهان فراهم مي نمايد . تنظيم و قبول توافقنامه در مرداد ماه  اتفاقي ست که سال هاي قبل در همين محدوده زماني از سوي شهرداري اصفهان رخ مي داد. جشنواره از 12 تا 17 مهرماه برگزار مي شود وبا توجه به فرصت اندک باقي مانده براي برنامه ريزي جهت برگزاري يک جشنواره  سينمايي بين المللي مطلوب، همچنين کمبود فيلم هاي سينمايي با تعريف کامل فيلم کودکان و نوجوانان در توليدات داخلي، جشنواره در قالب توافقاتي بر اساس  توافقنامه اي کلي  به ملقمه اي از فيلم ها تبديل مي شد که  نسبت اندکي  با سينماي کودکان و نوجوانان داشت . 
    سال گذشته عليرضا رضاداد  در پي بروز ضعف هاي بسيار در هجدهمين  دوره برگزاري جشنواره وعده برنامه ريزي دقيق براي تمامي اجزاء جشنواره  تا پايان  آذر ماه را  داد . وي تاکيد کرده بود  در اين دستور العمل شرح وظايف رئيس، دبير، مدير اجرايي، مدير روابط عمومي و ... به طور شفاف تشريح مي شود و در دوره آينده طبق آن عمل خواهد شد. اين درحالي ست که  اعلام امضاي توافقنامه روابط عمومي نخستين واکنش جشنواره به انبوه ياد آوري هاي رسانه اي در قالب خبر ، گزارش و تحليل در مورد ابهامات موجود در برگزاري جشنواره تا امروز است .
    در اين ميان توافقنامه 3 برگي سالهاي قبل که از 9 ماده و 28 بند و 3 تبصره بهره مي برد و امضا کنندگان آن عبارت بودند از سيف الله داد معاون سينمايي ، محمد حسن پزشک مدير بنياد سينمايي فارابي به عنوان طرف تهراني و سيد رسول قريشيان معاون سياسي ، امنيتي استانداري اصفهان به همراه محمد علي جوادي شهردار اصفهان به عنوان طرف اصفهاني  جاي خود را به توافقنامه تازه  با طرفين جديد داده است .
    توافقنامه قبلي علي رغم ابهام بسيار و تعجيل در تنظيم نسخه اوليه آن طي 5 سال و حتي پس از تغيير معاون سينمايي و شهردار اصفهان بدون تغيير تمديد شد . اين روند هرسال مشکلات بسياري را براي برگزار کنندگان و مخاطبين بوجود آورد .
    در توافقنامه جديد طرف اصفهاني برگزاري جشنواره استانداري است وبه نظر مي رسد  شهرداري اين شهر از مسئوليت برگزاري  کنار رفته است . درحالي  که  متن توافقنامه جديد و يا تفاوت آن نسبت به توافقنامه قبلي در دسترس قرار نگرفته است و موارد ذکر شده تنها اطلاعات موجود درباره آن است.
    همچنين  اساس نامه ، مرامنامه يا چيزي شبيه به آن که افق روشني از برگزاري جشنواره امسال را پيش رو قرار دهد از سوي برگزار کنندگان ارائه نشده است .
    کلي گويي و روشن نبودن جزئيات مشکل  توافق نامه قبلي بود . تنها با مقابله دو توافقنامه مي توان پاسخي براي سئوال دائمي  علاقمندان سينماي کودک و نوجوان پيدا کرد ؛ " آيا جشنواره اصفهان در مسيري که پيش بيني مي شد قرار گرفته است؟ " 
    اين درحالي ست که سينماي کودک و نوجوان عليرغم وعده هاي بسيار از سوي مسئولين در زمينه توليد ، عرضه و برگزاري جشنواره در وضعيتي مشابه سال هاي قبل است . سال هايي که  رکود اين گونه سينمايي را رقم زد .  
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com