1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 570  تاريخ مخابره خبر:  ۲۵/۵/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138305252001  ساعت مخابره خبر: ۱۲:۱۸:۲۷
    ۱۳۸۳/۰۵/۲۵                              تاريخ نشر خبر :  
 

تهيه‌كننده «اشك سرما» در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس:

چرا «اشك سرما» با وجود كانديداشدن در 9 رشته، شايسته عنوان بهترين فيلم نيست؟

خبرگزاري فارس: تهيه‌كننده فيلم سينمايي "اشك سرما" با بيان اينكه اين فيلم در 9 رشته، كانديداي دريافت تنديس از جشن هشتم خانه سينما شده است، از نبودن نام آن در ليست نامزدهاي بهترين فيلم ابراز تعجب كرد.

اميرحسين شريفي در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس همچنين افزود: فيلم‌هاي «هم نفس» و «سربازهاي جمعه» در بين كانديداهاي دريافت جايزه بهترين فيلم حضور دارند، اما اين دو فيلم در حداقل رشته‌ها، نامزد دريافت جايزه هستند.
وي تصريح كرد: در جشنواره‌هاي معتبري چون اسكار و كن، فيلم‌هايي نامزد دريافت جايزه بهترين فيلم مي‌شوند كه در رشته‌هاي اصلي ديگر هم جايزه بگيرند و يا حداقل، كانديداي دريافت جايزه باشند.
شريفي ادامه داد: به همين دليل نامه‌اي را به اعضاي هيأت رئيسه آكادمي داوري جشن سينماي ايران نوشته و اعتراض خود را بيان كرده‌ام.
شريفي گفت: شايد به دليل همين مسائل باشد كه فيلمي مانند «دوئل» و شخصي مانند احمدرضا درويش از شركت در جشن خانه سينما انصراف داده‌اند.
گفتني است در نامه اميرحسن شريفي به هيأت رئيسه آكادمي داوري جشن سينماي ايران آمده است:
«احتراماً همانگونه كه مستحضريد فيلم سينمايي «اشك سرما» در 9 رشته اصلي، كانديداي دريافت جايزه شده است. كسب اين موفقيت براي اينجانب كه فيلم ياد شده را در شرايط سخت اقليمي تهيه كرده‌ام، باعث مباهات و افتخار است، لكن باعث تعجب اينجانب و ساير همكاران نكته‌بين و دلسوز شده است فيلمي كه قابليتي اينچنين دارد چگونه اصلي‌ترين عنصر فيلم كه نقش اساسي در به منصه ظهور رساندن قابليت‌هاي فردي رشته‌هاي مختلف را داشته و اثري باوقار را تهيه نموده، از ديد آن هيأت محترم پنهان مانده است؟»
همچنين در ادامه اين نامه مي‌خوانيم: «در عوض آثاري كه هيچ‌گونه برجستگي در رشته‌هاي مختلف هنري را نداشته‌اند، كانديداي دريافت تنديس بهترين فيلم هستند.»
گفتني است فيلم‌هاي «مهمان مامان» و «شهر زيبا» با كانديداشدن در 10 رشته، نامزد دريافت جايزه بهترين فيلم هم هستند اما فيلم‌ «هم نفس» كه در هيچ رشته اصلي كانديداي دريافت جايزه نيست، كانديداي دريافت تنديس بهترين فيلم شده است. همچنين فيلم‌هاي «مارمولك» و «سربازهاي جمعه» با كانديداتوري در تنها يك رشته بازيگري، كانديداي دريافت تنديس بهترين فيلم هم هستند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com