1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 555  تاريخ مخابره خبر:  ۱۵/۵/۱۳۸۳  نوع : گزارش
 کد خبر : 138305152001  ساعت مخابره خبر: ۱۱:۰۴:۱۷
    ۱۳۸۳/۰۵/۱۱                              تاريخ نشر خبر :  
 

مراسم بزرگداشت پرويز كيمياوي

مراسم بزرگداشت پرويز كيمياوي روز سه شنبه 83/05/06 با نمايش 4 فيلم كوتاه از وي بجاي فيلم مغولها برگزار شد.

    اين نشست در حالي آغاز شد كه ميهمانان اين برنامه اكبر عالمي و فهيمه راستكار در غياب كيمياوي به تشريح سينمايش پرداختند.
    فهيمه راستكار اولين سخنران اين جلسه به تشريح فعاليت كيمياوي در ساخت فيلم مغولها پرداخت و كيمياوي را از نسل روشنفكران دانست. هم چنين دليل حضورش در فيلم مغولها را خوش فكر بودن كارگردان اين فيلم دانست.
    سپس اكبر عالمي به تشريح دلايل توقيف فيلم اُكي مِستر در دوران قبل و بعد از انقلاب پرداخت و اين فيلم را يكي از فيلم هايي دانست كه درباره تهاجم فرهنگي ساخته شده است، وي با گلايه از عدم پخش فيلم  اُكي مِستر. در سال هاي بعد از انقلاب بدليل داشتن صحنه هاي غيرمجاز، نمايش اين گونه فيلم ها را كه داراي عمق و باطن مي باشد ضروري دانست و اهميت تحليل اين گونه فيلم ها را همانند اهميت علم تشريح طب دانست.
    وي در مقايسه كيمياوي و هم دوره اي هاي او، فيلمسازان هاليوودي كه پس از موفقيت در يك اثر از روي دست خود كپي كرده و نسخه هاي 2 و 3 را مي سازند. كيمياوي و ديگر فيلمسازان ايراني را در هر يك از آثار خود مستقل و صاحب سبك دانست.
    او همچنين با اشاره به زمينه هاي ظهور فيلمسازاني مانند كيمياوي به تقدير از سيدمحمد بهشتي پرداخت كه در سالهاي اوايل انقلاب تلاش نمود تا ضرورت وجود سينما را در قرن 20 و ابتداي قرن 21 اثبات كند. او همچنين به تجليل از امام خميني در حمايت از سينما پرداخت و برخي از سينماگران بعد از انقلاب از جمله حاتمي كيا، تبريزي و جعفر پناهي را مايه افتخار ايران دانست. راستكار نيز همانند عالمي از خدمات بهشتي در بنياد سينمايي فارابي تقدير كرد و فعاليت هاي او را در سازمان ميراث فرهنگي، با ارزشتر از ميراث داريوش و كوروش هخامنشي دانست. عالمي در بخشي از سخنان خود به تشريح خصوصيات مخاطب در سينما و تئاتر پرداخت و تماشاگرفهميده ي تئاتر را با ارزشتر از نويسنده آن اثر دانست.
    در انتهاي برنامه عالمي به درخواست مجري به تشريح سينماي غيرمتعارف كيمياوي پرداخت و در تشريح فلمساز مؤلف كيمياوي، تقوايي، قادري، مهرجويي و فرمان آرا از بهترين نمونه هاي فيلمسازان مؤلف در ايران دانست.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com