1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 773  تاريخ مخابره خبر:  ۵/۵/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138305052003  ساعت مخابره خبر: ۱۱:۳۱:۴۱
    ۱۳۸۳/۰۵/۰۵                              تاريخ نشر خبر :  
 

رونق دوباره سينما با «مهمان مامان»

با آمدن «مهمان مامان» آخرين فيلم داريوش مهرجويى از پنجشنبه سينماهاى تهران رونق تازه اى را تجربه كردند.

نوزدهمين اثر اين كارگردان صاحبنام كه به عنوان فيلم برگزيده جشنواره فيلم فجر نيز انتخاب شد در گروه سينمايى عصر جديد به روى پرده رفته و با دراختيار داشتن 20 سينما در سه روز نخست، فروشى بيش از 40 ميليون تومان داشته است. «مهمان مامان» كه براساس داستانى از هوشنگ مرادى كرمانى و بازى جمعى از بازيگران جوان و بازيگران با سابقه ساخته شده است، با استقبال تماشاگران مواجه شد و در بسيارى از سينماهاى نمايش دهنده صف هاى طويل به وجود آمد.
در شرايطى كه فيلم هايى نظير باج خور، هم نفس، معادله، برگ برنده و جوجه اردك من مجموعاً به فروش نيم ميليارد تومان هم نرسيده اند، فيلم «زهر عسل» با 177 ميليون تومان نمايش خود را با ۵ سينما ادامه مى دهد. بنابراين پيش بينى مى شد با نمايش همزمان فيلم هاى «مهمان مامان» و «سربازهاى جمعه» از مهرجويى و كيميايى فصل جديدى در استقبال از سينماها در گرمترين ماه سال باز شود اما فيلم تازه كيميايى موفق به نمايش عمومى در زمان مقرر (پنجشنبه) نشد. ظاهراً نمايش فيلم با يك هفته تأخير انجام مى شود و تهيه كننده فيلم تلاش مى كند اين چهارشنبه فيلم را در گروه قدس به اكران درآورد. كيميايى در اين فيلم كه با بازى محمدرضا فروتن و بهرام رادان همراه است پس از ۴ سال دورى از سينما داستان زندگى چهار سرباز را روايت مى كند كه به همراه گروهبانشان به مرخصى مى آيند.
بنابه گفته ابوالحسن داوودى سخنگوى شوراى صنفى نمايش فيلم سربازهاى جمعه به علت شكايت شاكى خصوصى از طرف مراجع قضايى به تعويق افتاده است. كيميايى هم تأكيد كرده كه وزارت ارشاد پيگير رفع اين مشكل است.
نگاهى به آمارهاى دريافتى از بنياد سينمايى فارابى نشان مى دهد «مهمان مامان» ديروز (شنبه روز فروش بليت نيم بها) ۱۰ ميليون و ۳۷۸ هزار تومان فروش داشت كه پرفروش ترين فيلم روز بود. اين اثر با 20 سينما از پنجشنبه تا پايان شنبه جمعاً 40 ميليون و پانصد و پنج هزار تومان فروش داشته است كه رقم نسبتاً خوبى است و انتظار مى رود با توجه به فضاى متفاوت، ساختار حرفه اى فيلم و همچنين تبليغات تلويزيونى بتواند به فروش چند صد ميليونى دست پيدا كند. «معادله» ساخته ابراهيم وحيدزاده با ۲۳ روز نمايش و 17 سينما 113 ميليون و 641 هزار تومان فروخته، «برگ برنده» ساخته سيروس الوند با 16 سينما و 10 روز نمايش ۲۲ ميليون و 659 هزار تومان فروش داشته و «جوجه اردك من» ساخته امير فيضى نيز در گروه سينمايى كودك با 10 سينما و 37 روز نمايش 43 ميليون فروخته است.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com