1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 580  تاريخ مخابره خبر:  ۲۸/۴/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138304282005  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۲۱:۳۲
    ۱۳۸۳/۰۴/۲۸                              تاريخ نشر خبر :  
 

سخنراني عليرضا رضا داد در مراسم اختتاميه هفته فيلم و تلويزيون

سينماوتلويزيون بايد تعامل مناسبي با يكديگر داشته باشند

حوزه سينما و تلويزيون به عنوان متوليان اصلي صنعت تصوير داراي وجوه مشترك و متمايز زيادي هستند. همين وجوه مشترك ايجاب مي كند كه تعامل مناسبي با يكديگر داشته باشند.

به گزارش خبرگزاري مهر، بنا به اعلام روابط عمومي بنياد فارابي، عليرضا رضا داد، مديرعامل فارابي که در مراسم اختتاميه هفته فيلم و تلويزيون سخن مي گفت با بيان مطلب فوق درباره اين هفته ونتايج برگزاري آن گفت: فرض ما در ورود به مبحث برگزاري هفته فيلم و تلويزيون اين بوده و هست که تلويزيون از جهت ابزار نمايشي داراي ويژگيهايي است که مورد استفاده کاربران آن و نيز دست اندرکاران توليد براي نمايش از آن است که اين نمايش و بهره برداري صرفا در بخش تلويزيوني ان خلاصه نمي شود.
آمار روزافزون خريد و فروش دستگاههاي پخش تصوير و بزرگ شدن ابعاد قاب نمايش تلويزيوني بيانگر اين واقعيت است که دست اندرکاران توليد وعرصه صنعت تصوير با پديده جديدي روبرو هستند که بايد به درستي آن را بشناسند و از فرصتهايي که اين پديده در اختيار آنها مي گذارد، به خوبي بهره برداري کنند.
وي افزود: در سال گذشته تعامل در سينما و تلويزيون در جنبه هاي مختلف و از جمله در توليد وجود داشته که ثمره آن توليدات مشترکي است نظير مزرعه پدري، قدمگاه و حمايت موثر از توليد آثاري نظير اشک سرما.
رضاداد افزود:از جمله وجوه مشترک ميان سينما و تلويزيون مي توان به موارد زير اشاره کرد هدفمندي فرهنگي که با وجوهي نظير سرگرم کنندگي هم منافات ندارد، ولي به هر حال هر دو رسانه خود را رسانه اي بااهداف و تاثيرات فرهنگي مي شناسند و در اين زمينه احساس مسووليت مي کنند و در اهداف و ماموريتهاي فرهنگي اين دو حوزه وجوه مشترک زيادي قابل استخراج است.
وجه بصري رسانه نيز از وجوه مشترک با اهميت است چرا که اين وجه هم براي مخاطبان و هم براي دست اندرکاران قواعد ويژه اي با خود به همراه مي آورد که آشنايي و رعايت آنها شرايط برقراري ارتباط و توفيق در اين فعاليت است.
همين وجه محدوديتها، فرصتهاي مشابهي در اختيار هر دوحوزه مي گذارد که دست اندرکاران هر دو حوزه را ملزم به تعامل با يکديگر جهت شناخت ان فرصت ها مي کند.
منابع مشترک نيز از جنبه هاي ديگراشتراکات اين دو حوزه است،درنيروي انساني به عنوان اصلي ترين منبع که اثر خلاق، بر اثر تلاش اين عامل خلق مي شود نيز مشترکات زيادي داريم و مي توان گفت: که تردد نيروهاي خلاق در ميان اين دو حوزه بسيار زياد است.
وي ياداور شد: جداي از اين آثار خلاق توليد شده در هر حوزه در حوزه ديگر هم استفاده مي شود. هم فيلم سينمايي که در تلويزيون توليد مي شود در سينماها به نمايش درمي آيد و هم فيلمهاي سينمايي نمايش داده شده غالبا مورد استفاده بعدي تلويزيون قرار مي گيرد و نيز آثار سينمايي در تلويزيون تبليغ و مورد نقد و بررسي قرار مي گيرند.
او با اشاره به نمايش خانگي فيلم ها گفت: از سوي ديگر در حوزه  ماموريت هاي فرهنگي سينما به معناي کلي آن نه به معناي سالنهاي نمايش حلقه واسطه و مشابهت جدي اي با تلويزيون داريم به نام حوزه نمايش خانگي که امروزه گردش اقتصادي جهاني اين بخش دست کمي از سالنهاي سينماندارد و در بسياري کشورها گردش اقتصادي اين حوزه از سالن هاي سينما بيشتر است و اصولا شرايط امروزين اجتماعي  مسير توليدو پخش را از سالن هاي سينما به سمت حوزه نمايش خانگي و نمايش هاي تلويزيوني کشانده است.
وي ابرازاميدواري کرد که همکاريهاي مشترک چه در تبادل تجربيات، چه در توليد و چه در بنيادهاي نظري دوحوزه با ضعف  نتايج مثبت بيشتري با خود همراه داشته باشد
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com